Digital Hospitality update

Aan verhalen rondom start-ups, innovatie en nieuwe digitale toepassingen geen gebrek. Maar wat wij echt inspirerend vinden is wanneer techniek en creativiteit worden ingezet om werkelijk waarde te creëren voor merken en mensen. In deze maandelijkse update delen we een aantal mooie en inspirerende voorbeelden hiervan.

Marte Koeleman

4 April 2017

Muziek op basis van het weer
Je bent je er misschien niet bewust van, maar je muziekkeuze hangt vaak af van allerlei omstandigheden. Je mood, de tijd van de dag en… het weer. The North Face speelde hier slim op in en lanceerde, in samenwerking met Spotify, een single die alleen gestreamed kan worden als het regent bij jou in de buurt.

Abonnement op de dokter
Stel je voor dat je dokterspost er uit ziet als een Apple store. Niks zorgverzekering of eigen risico. Gewoon een abonnement, waarmee je je huisarts zo vaak ziet als je wilt. Je wordt gemonitord via een app en alle nieuwste technieken worden gebruikt om je gezondheid te checken. Klinkt eigenlijk vrij logisch toch? Het gebeurt al bij Forward in San Francisco:

Chatten met een box office
Voor het Internationaal Film Festival bedacht IN10 eerder al de Eerste Hulp bij Filmkeuze, die je op weg hielp bij het samenstellen van je filmprogramma. Maar soms wil je gewoon dat de keuze voor je gemaakt wordt. Dit jaar ontwikkelden we de IFFR Box Office Bot. Stuurde je IFFR tijdens het festival via Facebook Messenger een berichtje, dan ontving je meteen twee suggesties voor films op die dag waar nog kaartjes voor beschikbaar waren. Click, buy & enjoy!

Je huisdier in VR
Echt zo’n gadget waarvan je nog niet wist dat je hem nodig had. Een VR tracker voor op je huisdier, voor de HTC Vive. Zo kun je je games spelen samen met je kat, en ga je niet per ongeluk op een staart staan.

Under Armour app-gebruikers spenderen meer in webshop
Dat een digitale merkstrategie, waarbij de eindgebruiker centraal staat, niet over één nacht ijs gaat, laat dit interview met Chris Bate van Under Armour zien. Maar het levert dan ook echt iets op! Uit de data blijkt dat gebruikers van hun apps meer openstaan voor fitnessgerelateerde advertenties en aankopen na het doen van een work-out. 

“Onze app-gebruikers spenderen 26% meer dan wanneer ze via een andere weg onze webshop bezoeken”

Meer weten over Digital Hospitality? Lees hier onze visie

13 September 2016

The Smartest Port smart content

In line with the ambitions of Port of Rotterdam the theme of the World Port Days this year was The Smartest Port. It’s a theme that asks for new forms of event communication. During the open days of the main port city you discover the port as you never saw her before; completely digital and online.

6 June 2016

The future of user interface design

When he was working as a scientific consultant for Steven Spielberg, John Underkoffler captured the imagination of many digital designers with his futuristic, gesture controlled UI in the film Minority Report. Spielberg said to Underkoffler: “Please tell me that in 50 years we still won't be operating a UI with a mouse and a keyboard!”