Digital Hospitality

Of je het nu wilt of niet, je merk is nu een Digitaal Merk – simpelweg omdat dat is hoe mensen tegenwoordig alle merken zien en beoordelen. Sterker nog, mensen percipiëren diensten van bedrijven die hun digitale middelen op orde hebben zelfs als meer waardevol!* Dus een sterke focus op digitaal is niet langer een ‘nice to have’ voor bedrijven, maar van essentieel belang voor elke moderne organisatie die mee wil komen of voorop wil lopen in deze tijd.

Nu is dit natuurlijk niet al te verrassend: we zijn in ons privéleven niet anders gewend om digitale diensten en middelen te gebruiken. En zodra er in één deel van ons leven iets digitaal mogelijk is, gaan we er automatisch van uit dat dit ook elders geldt. Sterker nog, we zijn teleurgesteld als dat niet zo is!

Het is dus niet meer dan logisch dat, wanneer een bedrijf digitale middelen net zo gebruikt zoals wij dat zelf doen, dat dan voelt als een goede match. En het creëren van dat gevoel is precies de uitdaging die ons elke dag wacht.

What people want vs. what your business needs
Wat mensen willen en wat jouw bedrijf nodig heeft zijn lang niet altijd hetzelfde. In tegendeel.

Wij geloven dat hoe dichter je die twee dingen bij elkaar kunt brengen, hoe beter je het zal doen als Digitaal Merk.

Wanneer elke interactie tussen je organisatie en je publiek als prettig wordt ervaren, zullen ze sneller geneigd zijn het nog eens te doen én het aan te raden bij anderen. Ze zullen de voorkeur geven aan jouw merk, net zoals ze de voorkeur geven aan mensen die ze als prettig ervaren.

“Service is delivering on your promise. Hospitality is making people feel good while you’re delivering on that promise.”

Aaron Bare

Welkom in het tijdperk van Digital Hospitality
Hospitality, of gastvrijheid, is niet langer alleen voor hotels of restaurants; er is enorm veel wat elke organisatie kan leren van de hospitality-industrie op het gebied van het creëren van het perfecte Digital Merk:

  • Denken in (letterlijke) customer journeys
  • Elk touch point afstemmen op hetzelfde merkverhaal
  • Digitale diensten (reserveringen etc. gebruiken als aanvullende laag op het kernproduct
  • Het luisteren naar en leren van klantervaringen om hun diensten te verbeteren.

De hospitality-industrie draait volledig om het overtreffen van verwachtingen, om het creëren van de ultieme klantervaring en om verrassen. Want zij begrijpen dat, puntje bij paaltje, dat het beste is voor hun business.
Door dezelfde principes toe passen in jouw bedrijf, zorg je dat ook jouw organisatie de verwachtingen van jouw publiek zal overtreffen en ze zal verrassen bij elke interactie. Het zorgt ervoor dat alles wat jouw bedrijf nodig heeft om succesvol te zijn verandert in iets wat mensen daadwerkelijk willen. Dat is Digital Hospitality.

“It’s important to understand that technology creates opportunity, but it’s creativity that creates value.”

Sir John Hegarty

De pijlers van Digital Hospitality
Een succesvolle Digital Hospitality bestaat uit vele aspecten die naadloos op elkaar aansluiten. De perfecte balans tussen intelligentie, emotie en creativiteit. We zullen niet in de volle details duiken, maar dit zijn de pijlers van Digital Hospitality die wij toepassen.

  • Empathetic
  • Proactive
  • Intuitive
  • Dynamic
  • Authentic
  • Innovative

Wil je meer weten over Digital Hospitality, en hoe het je kan helpen om jouw organisatie klaar te stomen voor een succesvolle toekomst? Doe ons dan vooral een belletje, we vertellen je er graag alles over!

*Harvard Business Review, sept.’16