Digital Hospitality update

Aan verhalen rondom start-ups, innovatie en nieuwe digitale toepassingen geen gebrek. Maar wat wij echt inspirerend vinden is wanneer techniek en creativiteit worden ingezet om werkelijk waarde te creëren voor merken en mensen. In deze update delen we een aantal mooie en inspirerende voorbeelden hiervan:

Marte Koeleman

Muziek op basis van het weer

Je bent je er misschien niet bewust van, maar je muziekkeuze hangt vaak af van allerlei omstandigheden. Je mood, de tijd van de dag en… het weer. The North Face speelde hier slim op in en lanceerde, in samenwerking met Spotify, een single die alleen gestreamed kan worden als het regent bij jou in de buurt.

Abonnement op de dokter

Stel je voor dat je dokterspost er uit ziet als een Apple store. Niks zorgverzekering of eigen risico. Gewoon een abonnement, waarmee je je huisarts zo vaak ziet als je wilt. Je wordt gemonitord via een app en alle nieuwste technieken worden gebruikt om je gezondheid te checken. Klinkt eigenlijk vrij logisch toch? Het gebeurt al bij Forward in San Francisco:

Chatten met een box office

Voor het Internationaal Film Festival bedacht IN10 eerder al de Eerste Hulp bij Filmkeuze, die je op weg hielp bij het samenstellen van je filmprogramma. Maar soms wil je gewoon dat de keuze voor je gemaakt wordt. Dit jaar ontwikkelden we de IFFR Box Office Bot. Stuurde je IFFR tijdens het festival via Facebook Messenger een berichtje, dan ontving je meteen twee suggesties voor films op die dag waar nog kaartjes voor beschikbaar waren. Click, buy & enjoy!

Je huisdier in VR

Echt zo’n gadget waarvan je nog niet wist dat je hem nodig had. Een VR tracker voor op je huisdier, voor de HTC Vive. Zo kun je je games spelen samen met je kat, en ga je niet per ongeluk op een staart staan.

Under Armour app-gebruikers spenderen meer in webshop

Dat een digitale merkstrategie, waarbij de eindgebruiker centraal staat, niet over één nacht ijs gaat, laat dit interview met Chris Bate van Under Armour zien. Maar het levert dan ook echt iets op! Uit de data blijkt dat gebruikers van hun apps meer openstaan voor fitnessgerelateerde advertenties en aankopen na het doen van een work-out. 

“Onze app-gebruikers spenderen 26% meer dan wanneer ze via een andere weg onze webshop bezoeken”

Meer weten over Digital Hospitality? Lees hier onze visie

Geen zorgen, de technologie van morgen is ambient en kalm

Mensen hebben de neiging om de dingen die ze vandaag zien te extrapoleren naar de toekomst. Als we in 2014 tien keer per dag naar onze smartphone keken, en in 2018 we dit honderd keer doen, dan kunnen we verwachten dat we in 2020 onze telefoons duizend keer per dag zullen bekijken. Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Niels z’n bezoek aan SXSW ‘18 bevestigde dat onze toekomstige omgevingen niet opdringerig en over-stimulerend zal zijn, maar eerder ambient en kalm.

Eindeloos veel creativiteit @ SXSW

Een verhaal van verbeelding, AI, samenleving, hoop, Elon Musk en #robotgochan. Bjorn deelt zijn belangrijke takeouts van SXSW 2018.