Taking care of care

Laurens

Positive change

Laurens zorg werkt met ruim 6.000 medewerkers aan gezondheid en welzijn van duizenden Rotterdammers. Dit doen zij thuis, in revalidatie of in de laatste levensfase. Een rol die steeds uitdagender wordt door de groeiende vraag en complexiteit van de zorg. IN10 helpt Laurens naast het creëren van een future-proof model, met het innoveren van de dienstverlening en ontwerpt processen om daar alle medewerkers bij te betrekken. Dit zet Laurens ook op de kaart als een sterk werkgeversmerk.

What we did

Positionering, employer branding, het creëren van een toekomstvisie voor thuiszorg, innovatie & designsprints en service design.

Met ons werken?

Bijzonder vanzelfsprekend

Als je tijdelijk of blijvend minder gezond bent, of minder kan, zijn veel normale dingen niet meer zo vanzelfsprekend. De mensen van Laurens zijn bijzonder gedreven en inventief om te zorgen dat wat vanzelfsprekend is, ook vanzelfsprekend blijft. (En dat is dan weer best bijzonder).

Dit inzicht vormt de basis voor de positionering en merkessentie van Laurens: Bijzonder vanzelfsprekend. Deze dient samen met nieuwe leidende principes als een sturend instrument voor de strategie.

split image

Designsprints

De positionering komt onder meer tot uiting door innovatie van de klantervaring die in co-creatie met medewerkers wordt ontwikkeld. In een design sprint werken een kernteam van Laurens en IN10 in 5 dagen van concept tot werkend en getest prototype, bijvoorbeeld voor het interactieve videoplatform LaurensTube.

Fullscreen image

Future Scoping Laurens

Het huidige model voor thuiszorg is niet langer houdbaar. Vraag en aanbod sluiten niet meer goed op elkaar aan en er komt een grote rol voor E-health en E-wellness technologie. Dit vraagt om innovatie van de zorg zelf en een andere rol van de zorgprofessional. In een future scoping sprint verkennen we het speelveld in 2030. Hierbij formuleren we een visie voor de gewenste toekomst én zetten we een roadmap op vanuit de gekozen transformatiethema's.

split image

1500 toekomstmakers

De toekomst van thuiszorg wordt zowel in de boardroom als op de werkvloer gevormd. In meningmeters en innovatiesprints ontwikkelen we concrete concepten voor een toekomstbestendige thuiszorg met medewerkers uit alle functies en leeftijden.

Fullscreen image

Employer branding

Binnen de internal branding, externe campagne en ‘werken bij-website’ staan 4 pijlers uit de werkgeversbelofte centraal. Deze pijlers zijn: flexibel werken, innoveren, meedenken en ontwikkelen. Dit zijn dé triggers voor zorgprofessionals wat tevens de invulling voor Laurens zorg onderscheidend maakt.

Fullscreen image

Jij beter, wij beter

“Hoe beter jij je kunt ontwikkelen en je eigen werk kunt vormgeven, des te beter we met elkaar voor onze cliënten kunnen zorgen.”

Filter

Met een Instagram filter worden medewerkers geactiveerd om zelf binnen hun eigen netwerk op zoek te gaan naar hun nieuwe collega.

Up next

Kennisplatform van de publieke omroep

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten, en marketing cookies om jouw ervaring hier nog beter te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Liever geen cookies? Pas dan je cookie-instellingen aan.

Cookie instellingen