Designing a better visitor experience

International Film Festival Rotterdam

Over

Een festival zo groot en divers als het IFFR heeft een perfecte navigatie nodig - zowel online als offline. Aan ons de taak om ervoor te zorgen dat elke bezoeker optimaal van het festival kon genieten; van het vinden van je films tot het kopen van tickets en het maken van je eigen planning.

Resultaat

Een strak nieuw design, maar vooral: de totale conversie groeide meer dan 40% ten opzichte van het voorgaande jaar. Meer dan 14,000 films werden als favoriet op de nieuwe site opgeslagen, 57.000 films werden toegevoegd aan persoonlijke kalenders, meer dan 20,000 mensen gebruikten de Film FInder tool.

Awards

  • Honoree Webby Awards

Bezoek de website

iffr.com

Ready? Site… go!

We hebben de IFFR-website helemaal van de grond af opnieuw opgebouwd. De nieuwe interface, design en functionaliteiten helpen je om beter je weg te vinden door alle films, ze op te slaan als favoriet en makkelijk je persoonlijke programma samen te stellen en tickets te regelen. Zowel via desktop als mobiel natuurlijk.

Fullscreen image

Digital Hospitality

Door de website volledig te herbouwen, creëerden we de basis voor alle overige middelen. De uitgebreide filmdatabase, locaties, allerlei festivalgegevens en koppelingen met IFFR’s social media vormden de basis voor allerlei leuke en handige applicaties. Maar vooral hebben we het festival in staat gesteld om het enorme aantal bezoekers beter te bedienen en een veel betere festivalervaring te bieden met Digital Hospitality.

split image
Fullscreen image

Keuze keuzes

Als nieuweling op het IFFR kan de selectie van meer dan 500 films nogal overweldigend zijn. Dus creëerden we de Film Finder: een handige app die je, met vijf eenvoudige vragen, persoonlijke aanbevelingen geeft voor films die perfect bij je passen.

Fullscreen image

IFFR Live

De IFFR Live-evenementen waren vijf filmpremières die live gestreamed werden naar 80 steden in heel Europa. Met inleidende gesprekken en Q&A’s met cast en regisseurs achteraf. Mensen uit de andere steden konden hun vraag aan de cast stellen via Twitter. Wij realiseerden alle communicatie rond de evenementen.

split image
Fullscreen image

Hoera! Wachten!

Door gebruik te maken van alle (maar écht alle) data vanuit het hele festival, creëerden we een interactief dashboard dat tussen de screenings door in alle zalen op het grote scherm werd getoond. Wachten op je film als pluspunt van het festival!

Fullscreen image
Fullscreen image
Up next

Positionering van een easy luchthaven

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten, en marketing cookies om jouw ervaring hier nog beter te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Liever geen cookies? Pas dan je cookie-instellingen aan.

Cookie instellingen