Plezier als city service

Rotterdampas

Van kortingspas naar plezierexpert

Afgelopen jaren hielp IN10 de Rotterdampas met de herpositionering van een kortingspas voor mensen met een lager inkomen naar dé plezierexpert. Van een pas met een magazine en een website naar een volwaardig digitaal en offline vrijetijds- & plezierplatform.

Samen succesvol

Rotterdampas is uitgegroeid tot de grootste, meest gebruikte én hoogst gewaardeerde stadspas van Nederland, met meer dan 220.000 pashouders. Uit imago-onderzoek blijkt dat de pas sterk geassocieerd wordt met ‘meer plezier’. De jaarlijkse campagne ‘ontdek meer’ bouwt hierop voort, door het ontdekken van activiteiten in de stad centraal te stellen.

Bezoek de website

www.rotterdampas.nl/
Fullscreen image

Platform

Het platform is volledig opnieuw gebouwd en kan nu een enorme hoeveelheid data en content ontsluiten en digitale transacties verwerken. Het maakt de aankoop en het gebruik van de pas zo makkelijk mogelijk. Én nu bieden we op het platform een inspiratie-offensief om er op uit te gaan en te genieten van alles wat Rotterdam te bieden heeft.

Persoonlijke omgeving

In de persoonlijke omgeving kunnen Rotterdampassers een wensenlijstje bijhouden en hun pasgebruik inzien. Ook zie je hier wat je nu écht bespaard hebt met de pas. De verschillende actie-partners hebben ook een eigen omgeving, waar ze het gebruik van de pas op hun locatie kunnen inzien.

split image

App

Met de app heb je altijd een up to date overzicht van alle acties in je broekzak. Met de kaartfunctie zie je altijd welke acties er bij jou in de buurt te doen zijn.

Fullscreen image

Inspiratie

We creëren aan de lopende band inspiratiecontent om de Rotterdammer te inspireren om er op uit te gaan. Denk aan actie-reviews, vlogs en interviews met pashouders. Onder andere te vinden in de magazines, het platform en op social media.

Socials

De rol van de Rotterdampas was – en is nog steeds – om participatie in de stad te vergroten. Daarom zijn social media (Facebook, Instagram) een belangrijk deel van het ecosysteem. Omdat ze veel door de doelgroep gebruikt worden, maar met name omdat ze uitnodigen tot delen en reageren.

Fullscreen image

Campagne

Het pasjaar start ieder jaar met een multimediale campagne (print, outdoor, online). Met het campagneconcept ‘Ontdek meer plezier dan ooit!’ maken we sinds 2018 gebruik van de inmiddels bekende plezierexpert-rol. Zo dagen we uit nog meer plezier te ontdekken met de pas.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten, en marketing cookies om jouw ervaring hier nog beter te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Liever geen cookies? Pas dan je cookie-instellingen aan.

Cookie instellingen