De uitdaging
Resultaten
Ga naar de website
Breken met conventies
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest is, net als zijn stad van herkomst, niet bang om te experimenteren en risico's te nemen om mensen met hun muziek te bereiken. De beeldtaal is vrij onconventioneel voor de traditionele wereld van orkesten en heeft als doel een maximale ervaring van verwondering uit te lokken met de vormen en afbeeldingen die gebruikt worden.

Wonderlust: het verlangen om in een constante staat van verwondering te verkeren”
Story cards
Dwaal door de story cards en ontdek de wereld van het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Luister naar korte muziekstukken en krijg een voorproefje van wat je kunt verwachten. De interactieve story cards nodigen de gebruiker uit om actiever op onderzoek uit te gaan en hen volledig te betrekken bij de muziek, de artiesten en de creatieve visie van het orkest.
Filteren op stemming
In de zoekfunctie kun je heel gericht zoeken, maar je kunt er ook voor kiezen om je te laten verrassen door een concert die past bij jouw stemming. Zoek bijvoorbeeld naar vrolijke, energieke muziek of ga voor een bucketlist concert.
Dall-E beelden van verwondering
Beelden van verwondering, die de zintuigen prikkelen en de sfeer van een concert visueel ondersteunen.
Concerten voor newbies
Uit onderzoek blijkt dat het niet weten wat je kunt verwachten een drempel is voor nieuw publiek om een klassiek concert te bezoeken. Het platform bereidt hen voor en maakt ze enthousiast met previews, playlists, de artiesten en... hoeveel drinkpauzes er zijn ;-).
Het orkest
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest staat internationaal bekend om zijn creatieve lef.
Oprah Winfrey:
In deze tijd van verdeeldheid is het Rotterdams Philharmonisch Orkest een reminder dat er wél perfecte harmonie kan zijn.

Oh, can you Händel it!?
Het platform werkt perfect samen met de online en offline campagnes die in harmonie nieuw publiek naar het platform trekken, hen het merk laten ervaren en zorgen voor meer kaartverkoop.
We make waves
Meer weten over ons werk voor het Rotterdams Philharmonisch Orkest? Wij werkten aan een toekomstgerichte strategie en creatieve concepten die het publiek verleiden tot bezoek. Ook en juist in een tijd dat de wereld op slot zat, was het orkest dichterbij dan ooit.
