
De uitdaging
Resultaten
Bekijk het zelf
Met ons werken?
Onze drie ‘plezier-principes’

Ontdek de stad
Op de website en in de app ontdek je aan de lopende band inspiratie om erop uit te gaan: lastminutes, reviews, vlogs en lijstjes. Deze inspiratie is gekoppeld aan de actiepagina zodat je deze op meerdere plekken tegenkomt. Zo worden er elke week nieuwe acties getipt, zie je makkelijk wat er in jouw buurt te doen is op basis van je locatie en krijg je een reminder over welke acties bijna aflopen zodat je deze niet mist.


Mijn dochter blijft over een uitje praten. En dat ik de beste ben.”

Je uitje voorbereiden
Voordat je op pad gaat, kies je gemakkelijk uit de lijst of op de kaart een actie om te gaan doen. Met de filters of met je locatie vind je snel passende acties om een leuke dag te plannen.

Jouw digitale pas
In ‘Mijn Pas’ vind je de passen van het hele gezin in 1 app zodat je ze altijd bij de hand hebt. Wanneer je in aanmerking komt voor een extra gemeentelijke toelage zie je in 'Mijn tegoed' wat je hebt uitgegeven en welk bedrag nog beschikbaar is.

Napret
Met het overzicht van de bezochte acties zie je welke acties je hebt gedaan en wat je hebt bespaard met de korting van de Rotterdampas.

Eenvoudig, fun én toegankelijk
Rotterdampas voldoet volledig aan de toegankelijkheidsrichtlijnen niveau AA. De app is bijvoorbeeld volledig te gebruiken met VoiceOver / TalkBack. En waar het kan, voegen we altijd extra plezier en gebruiksgemak toe met video, animaties en een verrassende tone of voice.

Co-creatie in sprints
Van de merkstrategie, visuele stijl en redactieformule tot aan de digitale strategie, contentstrategie en nieuwe onderdelen in de app… per project en touchpoint richten we co-creatietrajecten in. Startend met problem framing en conceptrichtingen, gevolgd door een design sprint waarin we concepten ontwikkelen en valideren bij eindgebruikers. In diverse ontwikkelsprints werken we samen met de Product Owner aan het eindproduct.

App ontwikkeling met gebruikers
Het nieuwste en belangrijkste touchpoint voor inspiratie is de app. Tijdens het gehele design proces hebben we gebruikgemaakt van een testpanel van Rotterdampassers. In interviews brachten we hun wensen en uitdagingen in kaart. Vervolgens hebben we de ontwerpen voorgelegd en toen de app gebouwd was, hebben we aan de hand van hun feedback en gebruikersdata de ervaringen bijgehouden. Het eindresultaat: een digitaal hart van het merk waar alle Rotterdammers (en de opdrachtgever) maximaal plezier aan beleven!