We Make Waves

Rotterdam Philharmonisch Orkest

Positive change

Het Rotterdams Philharmonisch Orkest zoekt (opnieuw) verbinding met het publiek met een toekomstgerichte strategie en creatieve concepten die het publiek verleiden tot bezoek. Ook en juist in een tijd dat de wereld op slot zat, was het orkest dichterbij dan ooit.

What we did

Merkstrategie, toekomstvisie, creatieve concepten, tone of voice en tone of image.

We Make Waves

Voor het orkest is het creëren van geluidsgolven pas het begin. De muziek maakt emotionele, sociale, culturele en innovatieve impact op mens, samenleving en de toekomst. We omschreven de merkessentie van het orkest als ‘We Make Waves’. Samen met de nieuwe merkwaarden geeft de merkessentie richting aan impactvolle programmering en concepten.

Fullscreen image
Er zijn zoveel verschijningsvormen van muziek mogelijk. Offline én online. Daarmee kunnen we wereldwijd mensen blijven raken.” - George Wiegel, directeur RPHO -

Open to wonder

De merkessentie is voor de opening van het nieuwe seizoen vertaald naar een sensorische campagne met muzikale en Augmented Reality ervaringen die symbool staan voor het effect dat het orkest teweeg brengt in je hoofd, hart en lijf. Verbeelding, vervoering, verwachting… verwondering!

Future Scoping

Het speelveld voor orkesten verandert. Het is niet meer vanzelfsprekend dat al het publiek naar de zaal komt. Tegelijkertijd zien we enorm veel mogelijkheid om mensen met muziek en rijke (digitale) ervaringen te inspireren. In een Future Scoping Sprint hebben we deze en andere trends verkend, en zijn we samen tot een gewenst toekomstbeeld gekomen, waarin technologie omarmd wordt en muziek en mindfulness samenkomen.

split image

Wow! It’s Beethoven

De traditionele Beethovenmaand december werd digitaal gevierd door het orkest. Met het concept WOW! It’s Beethoven bracht het orkest meer dan alleen de 9 symphonieën in de vorm van een livestream: december zat vol verrassingen. Een van de verrassingen was een Instagram filter, waarmee Beethoven direct je woonkamer binnenkwam.

Fullscreen image

Academy

In seizoen 21/22 start het orkest met een eigen academie, waarin jong talent (verder) opgeleid wordt tot orkestmusicust. Vanuit de toekomstvisie en merkessentie volgde de belofte van deze opleiding voor de nieuwe generatie: We future proof symphonic careers. Hieruit volgden concepten voor programma onderdelen als ‘Digital first leren spelen’ en ‘Verken de toekomst van het orkest’ en creatieve contentformats. De academie vraagt met een eigen, jonge, doelgroep om een frisse afgeleide van de stijl, met logo, kleurenpallet en eigen font.

split image
Fullscreen image
Up next

TripOptimiser app

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten, en marketing cookies om jouw ervaring hier nog beter te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Liever geen cookies? Pas dan je cookie-instellingen aan.

Cookie instellingen